برای مشاهده زیر مجموعه های هر دسته بر روی علامت
فلش ( ▼ ) در روبروی نام دسته کلیک کنید.

معرفی انواع دستگاه بستنی ساز

بستنی یک دسر بسیار محبوب در میان تمام ملل مختلف می باشد و انواع مختلفی دارد. با توجه به صنعتی شدن تمام حوزه ها و پیشرفت روز افزون آنها، بستنی نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. و امروزه مدل های متنوعی از دستگاه بستنی ساز تولید و عرضه شده اند. این دستگاه ها کار تولید و تهیه بستنی را بسیار آسان و بهداشتی کرده اند. به طوری که در مدت زمان کوتاهی می توانید انواع بستنی را با آنها تولید کنید.

اما یکی از اصلی ترین دغدغه ها در انتخاب و خرید دستگاه بستنی ساز این است که چه دستگاهی مناسب است؟ برای پاسخ به این سوال لازم است که ابتدا به چند سوال دیگر پاسخ داده شود. تا بتوان بهترین دستگاه را برای خرید انتخاب کرد. سوال اول این است که آیا با دستگاه های بستنی ساز آشنا هستید؟ و انواع آن را می دانید؟
همانطور که می دانید در ایران بستنی قیفی، رولی، میوه ای، سنتی و جلاتو بسیار معروف و پرفروش هستند. بنابراین برای پاسخ به این سوال در ادامه با انواع دستگاه های بستنی ساز آشنا می شویم.

بستنی ساز قیفی چیست؟

بستنی قیفی یکی از پر طرفدارترین بستنی ها در بین تمام سنین است. این بستنی خوشمزه متشکل از نان بستنی و بستنی وانیلی، کاکائویی، توت فرنگی، طالبی، موزی و یا دو رنگ و طعم می باشد. برای تهیه بستنی قیفی نیاز به دستگاه بستنی قیفی است. این دستگاه در انواع مختلف در بازار وجود دارد. که هر یک از آنها امتیاز و ویژگی هایی دارند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

انواع دستگاه بستنی ساز قیفی، بستنی ساز قیفی نیکنام، بستنی ساز قیفی شمس

در خرید دستگاه بستنی ساز قیفی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

بستنی ساز های قیفی انواع مختلفی دارند. که برحسب نوع کمپرسور، قدرت کمپرسور، ظرفیت مخزن، نوع بستنی تولیدی، ظرفیت تولید در ساعت، نوع برق مصرفی و همچنین سازگاری با شرایط آب و هوایی دسته بندی می شوند.

نوع و قدرت کمپرسور: استفاده از کمپرسور های مختلف در دستگاه های بستنی قیفی دو دلیل عمده دارد. دلیل اول تاثیر بر روی قیمت تمام شده دستگاه و دلیل دوم افزایش یا کاهش قدرت و ظرفیت تولید دستگاه است. همانطور که می دانید قیمت دستگاه فاکتور مهمی برای خرید است. بنابراین سازندگان این نوع از دستگاه ها با توجه به طیف وسیع مشتریان خود اقدام به تولید یک مدل از بستنی ساز قیفی با چند نوع کمپرسور می کنند. تا بتوانند قیمت را تا حد امکان کاهش دهند.

در دستگاه های ارزان قیمت تر از کمپرسورهای با کیفیت درجه ۲ و در دستگاه های گران قیمت تر از کمپرسورهای با کیفیت درجه یک و ساخت کشورهای مطرح در این عرصه مانند آلمان استفاده می شود. نوع کمپرسور و قدرت آن تأثیر مستقیمی بر ظرفیت تولیدی و توان دستگاه خواهد داشت. پس توجه به این نکته در انتخاب و خرید دستگاه بستنی ساز قیفی مهم است.

آیس رولی عرضه کننده انواع دستگاه بستنی ساز قیفی نیکنام

ظرفیت مخزن: بستنی ساز های قیفی دارای مخزنی برای نگهداری مایع بستنی هستند. ظرفیت این مخزن ها با توجه به نوع دستگاه از ۱۰ کیلوگرم تا ۵۰ کیلوگرم متفاوت است. دستگاه هایی که فقط بستنی تک رنگ تولید می کنند دارای یک مخزن و با ظرفیت کمتری هستند. و دستگاه هایی که قابلیت تولید بستنی تک رنگ و دو رنگ را باهم دارند از دو مخزن بهره می برند.

بیشتر دستگاه های بستنی قیفی دو رنگ موجود در بازار دارای دو مخزن ۱۵ کیلوگرمی می باشند. که در مجموع ظرفیت ۳۰ کیلوگرمی برای نگهداری مایع بستنی حاصل می شود. در دستگاه های حرفه ای تر ظرفیت مخزن نیز بالاتر می رود. بنابراین در انتخاب و خرید دستگاه بستنی قیفی باید به میزان ظرفیت مورد نیاز خود توجه کرد. و دستگاهی متناسب با نیاز انتخاب و خریداری شود.

نوع بستنی تولیدی: دستگاه بستنی قیفی از لحاظ نوع بستنی تولیدی به دو دسته تقسیم می شود. دسته اول آن دسته از دستگاه هایی هستند که تنها قابلیت تولید بستنی تک رنگ دارند. و دسته دوم دستگاه هایی هستند که می توانند هم بستنی تک رنگ و هم بستنی دو رنگ تولید کنند. توجه به این نکته در انتخاب و خرید نیز حائز اهمیت است تا متناسب با نیاز دستگاه خریداری شود.

آیس رولی عرضه کننده انواع دستگاه بستنی ساز قیفی شمس

ظرفیت تولید در ساعت: هر یک از دستگاه های بستنی ساز قیفی ظرفیت تولیدی متفاوتی دارند. به عنوان مثال یک دستگاه در هر ساعت ۲۵۰ قیف بستنی تولید می کند. و یک دستگاه دیگر ۷۰۰ قیف بستنی. بنابر این برای انتخاب یک دستگاه مناسب باید به این نکات توجه داشت. که در هر ساعت چه تعداد بستنی لازم دارید؟ میزان فروش شما چه اندازه است؟ تردد مشتریان شما به چه میزان است؟ با پاسخ دادن به این سوالات می توانید دستگاهی متناسب با فروش و نیاز خود برای خریداری انتخاب کنید.

نوع برق مصرفی: دستگاه بستنی قیفی را باید متناسب با نوع برق مغازه و فروشگاه خود انتخاب کنید. برای برق تک فاز تنها می توانید از دستگاه های تک فاز استفاده کنید. اما برای برق سه فاز می توانید هم از دستگاه های سه فاز و هم تک فاز استفاده کنید. اما توصیه می شود که برای برق سه فاز از دستگاه سه فاز استفاده گردد.

سازگاری با شرایط آب و هوایی: این مورد یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب نوع دستگاه می باشد. به عنوان مثال برای شرایط آب و هوایی گرم و خشک. مانند جنوب کشور هر دستگاهی مناسب نیست و حتماً باید دستگاهی متناسب با آن شرایط آب و هوایی خریداری کرد. بنابراین قبل از خرید حتماً از مشاوره فروش آیس رولی این مورد را سوال کنید. تا دستگاه مناسب با منطقه شما پیشنهاد شود.

بستنی ساز رولی چیست؟

بستنی تایلندی که به اسم های مختلفی همچون بستنی رولی، بستنی کاردکی و بستنی سرخ شده نیز شهرت دارند. یک بستنی کاملاً ارگانیک می باشد. که از مواد اولیه تازه همراه با میوه ها، آجیل ها و سایر خوراکی ها به صورت در لحظه آماده می شود. برای تولید بستنی رولی نیاز به دستگاه مخصوص این نوع بستنی می باشد. آیس رولی به عنوان اولین تولید کننده دستگاه بستنی ساز رولی در کشور. انواع مختلفی از این دستگاه را با کیفیت عالی و متریال درجه یک تولید و به بازار عرضه کرده است.

این دستگاه دارای سینی یا صفحه کار، کاردک مخصوص، بنماری و یخچال نگهداری می باشد. برای تهیه بسته رولی کافیست تا دستگاه را روشن کرده. و مایع بستنی را روی صفحه ریخته و کمی اجازه دهیم تا منجمد شود. سپس با کاردک مخصوص بستنی را به شکل رول در آورده و در ظرف آماده سرو می کنیم. همچنین با استفاده از این دستگاه می توانید بستنی اسکوپی، میوه ای، جلاتو و سنتی نیز تولید کنید.

دستگاه بستنی ساز آیس رولی، بستنی تایلندی، بستنی کاردکی

در خرید دستگاه بستنی ساز رولی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

بستنی ساز رولی از انواع مختلفی دارد که از لحاظ تعداد و اندازه صفحه کار، تعداد بنماری یا تاپینگ، یخچال و ابعاد دسته بندی می شوند. در خرید دستگاه بستنی رولی توجه به این نکات مهم و ضروری است. در ادامه این موارد را توضیح می دهیم.

تعداد و اندازه صفحه کار: دستگاه بستنی رولی دارای دو مدل تک صفحه و دو صفحه می باشد. در مدل تک صفحه تنها یک اپراتور می تواند کار کند. اما در مدل دو صفحه به صورت همزمان دو اپراتور می توانند فعالیت داشته باشند. بنابراین با توجه به ظرفیت مغازه و فروش خود می توانید یکی از دو مدل را انتخاب و خریداری کنید. همچنین ابعاد صفحه نیز فاکتور مهمی است. زیرا هر چه قدر ابعاد صفحه بزرگتر باشد. میزان بستنی تولیدی در هر بار استفاده از دستگاه نیز بیشتر می شود. با توجه به این نکته شرکت آیس رولی دستگاه های خود را با صفحه کار ۶۰ در ۶۰ سانتی متر تولید کرده است. که ابعاد بسیار مناسبی برای کار می باشد.

آیس رولی اولین تولید کننده دستگاه بستنی ساز رولی در کشور است.

تعداد بنماری یا تاپینگ: وجود بنماری برای نگهداری بستنی آماده، میوه ها و مواد فاسد شدنی بسیار ضروری است. دستگاه بستنی ساز رولی در دو مدل با بنماری و بدون بنماری تولید می شود. بنابراین اگر نیاز به استفاده از بنماری دارید. قبل از انتخاب و خرید از کارشناسان فروش در این مورد سوال کنید.

یخچال: وجود یخچال در بستنی ساز رولی یک امتیاز محسوب می شود. زیرا دیگر نیازی به خرید یخچال جداگانه ندارید. و با صرفه جویی در هزینه ها می توانید از یخچال دستگاه برای نگهداری مواد خوراکی استفاده کنید. دستگاه بستنی رولی شرکت آیس رولی در دو مدل یخچال و بدون یخچال تولید شده است. مدل تک سینی فاقد یخچال است و مدل های تک سینی با تاپینگ و دو سینی دارای یخچال می باشند.

ابعاد: اندازه و ابعاد دستگاه یک فاکتور بسیار مهم در انتخاب و خرید بستنی ساز رولی است. شما می توانید متناسب با فضای مغازه و فروشگاه خود دستگاه مناسب را انتخاب و خریداری کنید. بنابر این قبل از خرید حتماً ابعاد دستگاه را از مشخصات فنی محصول بررسی و یا از کارشناسان فروش سوال نمایید.

بار سفت کن بستنی چیست؟

بستنی میوه ای، سنتی، جلاتو، توپی و اسکوپی از بستنی های محبوب و پرطرفداری هستند. که تمام آنها با استفاده از دستگاه بستنی ساز بار سفت کن تولید می شوند. دستگاه بار سفت کن دارای یک مخزن با ظرفیت بالا می باشد. که مایع بستنی درون آن ریخته می شود و پس از مدتی بستنی آماده می شود. در برخی از دستگاه ها همچنین می توان به بستنی انواع خلال را نیز اضافه کرد. پس از آماده شدن بستنی آن را درون تاپینگ ریخته و در یخچال یا ویترین بستنی نگهداری می کنیم.

انواع دستگاه بستنی ساز بار سفت کن، بستنی بار سفت کن های البرز، نیکنام و شمس

در خرید بار سفت کن بستنی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

دستگاه بار سفت کن بستنی بر اساس ظرفیت مخزن، نوع بستنی تولیدی، نوع برق مصرفی و توان تولید دسته بندی می شوند. برای آگاهی بیشتر هر یک از این موارد را توضیح می دهیم.

ظرفیت مخزن: ظرفیت مخزن بار سفت کن های بستنی متفاوت است. با توجه به نیاز تولیدی می توانید دستگاهی متناسب با مقدار مورد نظر را انتخاب و خریداری کنید.

نوع بستنی تولیدی: برخی از بارسفت کن ها تنها بستنی میوه ای تولید می کنند. و امکان افزودن خامه خشک و یا خلال را ندارند. اما برخی دیگر از دستگاه های بستنی بار سفت کن توانایی تولید بستنی سنتی و افزودن خلال به بستنی را دارند. بنابر این لازم است که با توجه به نوع بستنی که می خواهید تولید کنید. دستگاه مورد نظر را انتخاب نمایید.

نوع برق مصرفی: این مورد مشابه موردی است که در بستنی ساز قیفی توضیح داده شد. بار سفت کن ها به دو دسته تک فاز و سه فاز تقسیم می شوند. که لازم است متناسب با برق مغازه و فروشگاه انخاب شوند.

توان تولیدی: هر یک از بار سفت کن های موجود در بازار توان تولیدی متفاوتی دارند. به عنوان مثال یک بار سفت کن می تواند در هر مرتبه ۲۰ کیلوگرم بستنی تولید کند. و یک بارسفت کن دیگر در هر مرتبه ۴۰ کیلوگرم. بنابر این با توجه به میزان فروش و ظرفیت مورد نیاز می توانید دستگاه مناسب را انتخاب و خریداری کنید.

در این مقاله با نکاتی که در خرید دستگاه بستنی ساز باید مورد توجه قرار گیرند آشنا شدیم. امیدواریم که شما عزیزان بتوانید با در نظر گرفتن موارد فوق خریدی عالی داشته باشید. و دستگاهی را که نیاز دارید انتخاب کنید.

همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان در مورد خرید دستگاه بستنی ساز با شماره ۰۲۱۵۶۳۸۷۱۵۸ تماس بگیرید و با کارشناسان ما صحبت نمایید.

نظرتان را ثبت کنید

Scroll
برای شروع مشاوره با کارشناسان آیس رولی لطفا یکی از کارشناسان زیر را انتخاب کنید.
WeCreativez WhatsApp Support
آیس رولی
کارشناس فروش
آنلاین
error:
Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش