برای مشاهده زیر مجموعه های هر دسته بر روی علامت
فلش ( ▼ ) در روبروی نام دسته کلیک کنید.

بستنی اسپاگتی چیست؟

بستنی یک دسر و خوراکی بسیار پر طرفدار است که در تمام کشورهای دنیا به اشکال گوناگون سرو می شود. مطمئناً بستنی امروزی مسیر بسیاری را طی کرده است تا به این شکل درآید. در بسیاری از کشورها علاوه بر سایر بستنی ها که در دنیا مرسوم است، بستنی مخصوص به خود را دارند که نام و آوازه خود را از آن کشور گرفته اند. مانند بستنی سنتی که منحصر به ایران و یا بستنی جلاتو یا ژلاتو که منحصر به ایتالیا می باشد و در دنیا نیز با این نام شهرت دارند.
با گذشت زمان و تغییر ذائقه ها، بستنی های متنوعی ابداع شد که برخی از آنها توانستند طرفداران بسیاری را به دست آورند و شهرت جهانی پیدا کنند و برخی دیگر بنا به دلایلی نتوانستند خود را آن طور که باید به علاقمندان بستنی در سراسر دنیا معرفی کنند.

بستنی اسپاگتی وانیلی
بستنی اسپاگتی وانیلی با سس توت فرنگی و شکلات سفید

تاریخچه بستنی اسپاگتی

شاید با شنیدن نام اسپاگتی در هر جای دنیا اولین چیزی که به یاد آوریم. اسپاگتی های معروف و خوشمزه ایتالیایی باشد که شهرت جهانی دارند. اما بستنی اسپاگتی داستانی کاملاً متفاوت دارد. بستنی اسپاگتی برای اولین بار در آلمان متولد شد. اما نکته جالب آن است که سازنده این بستنی یک شخص ایتالیایی مهاجر آلمان بوده است. در واقع هرجا سخن از اسپاگتی باشد ردپای یک ایتالیایی در میان است.

این بستنی که به نام اصلی Spaghettieis شهرت دارد در اواخر دهه ۱۹۶۰ میلادی توسط داریو فونتانلا (Dario Fontanella) پسر مهاجر یک بستنی ساز ایتالیایی که صاحب بستنی فروشی Eis Fontanella در مانهایم آلمان بود اختراع شد. فونتانلا در یکی از سخنان خود یادآوری می کند. علت اختراع بستنی اسپاگتی آن بود که کودکان گریه می کردند و دوست داشتند بستنی بخورند نه یک بشقاب اسپاگتی! بنابر این با خلاقیت خود دست به ابتکار زد و یک بستنی خوشمزه مشابه اسپاگتی ابداع کرد.

خوشبختانه یا متاسفانه این بستنی ساز ایتالیایی، بستنی اسپاگتی را به نام خود به طور رسمی ثبت نکرد. پس از آن که فونتانلا این بستنی را اختراع کرد و آن را به نام خود ثبت نکرد. سایر رقبا از این فرصت استفاده کردند. و هریک از بستنی فروشی های موجود در آلمان بستنی اسپاگتی را با نام های خود به فروش می رساندند. با اینکه این بستنی از زمان اختراع تا مدتی طولانی تنها در آلمان شناخته شده بود. و اگر کسی در جایی غیر از آلمان نام بستنی اسپاگتی را به زبان می آورد دیگران تعجب می کردند. که بستنی اسپاگتی چه نوع بستنی است؟ اما امروز بستنی اسپاگتی شهرت جهانی پیدا کرده است. و در بسیاری از کشور ها به سرعت به تعداد طرفداران آن افزوده می شود. همچنین بستنی اسپاگتی در شبکه های اجتماعی توسط علاقمندان این نوع بستنی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

روش یا طرز تهیه بستنی اسپاگتی

اولین بستنی اسپاگتی که توسط داریو فونتانلا ساخته شد ترکیبی از بستنی وانیلی با پوره سیب زمینی برای رشته های بستنی بود. فونتانلا برای آنکه رشته های بستنی قوام لازم را داشته باشند از پوره سیب زمینی استفاده کرد. تا رشته های بستنی به خوبی رشته های اسپاگتی باشند. او برای تزیین بستنی خود از سس توت فرنگی استفاده کرد. که شباهت بسیاری به سس گوجه فرنگی در اسپاگتی داشت. فونتانلا همچنین از تکه های شکلات سفید به صورت رنده شده برای تزیین روی سس توت فرنگی استفاده کرد. که پنیر پارمزان روی اسپاگتی را تداعی می کرد. او با موادی ساده یک ترکیب استثنایی ساخت که ظرف چندین سال به یک بستنی پر طرفدار تبدیل شد.

اما بستنی اسپاگتی مانند بسیاری از بستنی ها دستخوش تغییر در نحوه تولید شده اند. با پیشرفت تکنولوژی و تولید دستگاه های صنعتی و پیشرفته، امروز در بستنی اسپاگتی دیگر خبری از پوره سیب زمینی نیست. و با استفاده از دستگاه های مخصوص تولید این نوع بستنی به آسانی و تنها در مدت کوتاهی می توان بستنی اسپاگتی را آماده کرد.
برای تهیه بستنی اسپاگتی کافیست تا چند اسکوپ بستنی وانیلی را داخل مخزن دستگاه بستنی ساز اسپاگتی بریزید. و تنها با فشردن یک دکمه بستنی اسپاگتی را آماده کنید. برای تزیین بستنی اسپاگتی می توان از انواع سس ها، شکلات، ترافل و انواع تکه های میوه نیز استفاده کرد.

دستگاه بستنی ساز اسپاگتی
دستگاه بستنی ساز اسپاگتی

انواع بستنی اسپاگتی

برخلاف نوع اولیه بستنی اسپاگتی که توسط فونتانلا ابداع شد. اکنون می توان بستنی اسپاگتی را در طعم های بسیار متنوع تولید کرد. استفاده از بستنی وانیلی به همراه سس توت فرنگی و شکلات سفید رنده شده برای تهیه یک بستنی اسپاگتی اصیل کافی است. اما می توان این بستنی جذاب را برای انواع ذائقه ها و با طعم های مختلف سرو کرد. برخی از طعم های پر طرفدار بستنی اسپاگتی عبارتند از: شکلاتی ، موزی ، کیوی، توت فرنگی، تمشکی، بلوبری، نسکافه ای و طعم های متنوع دیگر. وجود این طعم های متنوع از آنجا سرچشمه می گیرد که فونتانلا بستنی اسپاگتی را با یک نوع فرمول به نام خود ثبت نکرد. همین موضوع باعث پیدایش انواع مدل های بستنی رشته ای یا اسپاگتی شد که از نوع اولیه ساخته شده بودند.

بستنی اسپاگتی
بستنی اسپاگتی با تزیین زیبای توت فرنگی و شکلات سفید رنده شده

معروف ترین بستنی اسپاگتی

اصیل ترین و خوشمزه ترین بستنی اسپاگتی جهان در یک بستنی فروشی در آلمان سرو می شود. این بستنی فروشی که Eis Lanzarno نام دارد از دهه ۱۹۷۰ تا کنون و با استفاده از یک دستگاه بستنی ساز رشته ای به فروش بستنی اسپاگتی مشغول است. نکته مهم در سرو این نوع بستنی آن است که بستنی رشته ای یا اسپاگتی به دلیل شکل و بافت خاصی که دارد نسبت به سایر بستنی های کمی زودتر آب می شوند. بنابر این مدت زمان سرو این بستنی از لحظه ای که آماده می شود تا لحظه مصرف باید کوتاه باشد و سریع تر میل شود.
اگر تا کنون بستنی اسپاگتی را امتحان نکرده اید به طور ویژه به شما پیشنهاد می شود تا حتماً این بستنی متفاوت و خوشمزه را میل کنید و خاطره یک روز زیبا را با عزیزان خود تجربه کنید.

نظرتان را ثبت کنید

Scroll
برای شروع مشاوره با کارشناسان آیس رولی لطفا یکی از کارشناسان زیر را انتخاب کنید.
WeCreativez WhatsApp Support
آیس رولی
کارشناس فروش
آنلاین
error:
Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش